Koľkokrát sme za rok našej činnosti počuli: „To nemá zmysel, pozrite, čo sa tu deje a vy si myslíte, že niekoho zaujíma školstvo?“ Ťažko presviedčať skeptikov, no napriek tomu sme z týždňa na týždeň išli ďalej a snažili sme sa hovoriť o tom, čo vedia všetci ľudia, nielen tí pracujúci v školstve. Pretože hovoriť nestačí, začali sme konať a tu už sme išli s kožou na trh, pretože už sme si nevystačili s blogmi, výzvami a petíciami, potrebovali sme ľudí, ktorí prídu na námestia a verejne vyjadria svoj názor. Mali sme šťastie, že ľudia nielenže prišli na námestia, ale tisíce vstúpili do štrajku, čím sa mnohí zriekli významnej časti mzdy len preto, aby povedali, že podpora nášho školstva zo strany štátu je nedostatočná.
Z peňazí, ktoré vláda sľubuje investovať do školstva sa nedá robiť kvalitné vzdelávanie. 6-percentné septembrové zvýšenie miezd a zatiaľ nulový výsledok kolektívneho vyjednávania považuje väčšina za sklamanie. Hoci štrajk priniesol aj ďalšie pozitívne výsledky, s týmto výsledkom nie je spokojná ani ISU. Z rôznych príčin, o ktorých teraz nemá cenu polemizovať, je nás na štrajk málo… No a čo teraz? Máme sa vrátiť do zborovní, frflať a pospevovať si: „Keď to nejde, tak to nejde?“ Komu to prospeje, kto s tým ráta? Nie, nezostaneme mlčať, budeme kamienkom v pohodlných topánkach politikov, budeme stále hľadať spôsob, ktorým ich dotlačíme k práci na skvalitnení slovenského školstva.
Milé kolegyne, kolegovia, vážená verejnosť, to najhoršie, čo môže byť, je nečinnosť, preto organizujeme sprievod svetiel, ktorým chceme pokojným spôsobom poukázať na to, že politikom nezáleží na budúcnosti našich deti. Pridajte sa so svojím svetielkom k nám a pomôžte nám ich budúcnosť rozjasniť. Sprievod svetiel sa začína 16. novembra o 17,11h v Bratislave na Námestí slobody a povedie na Rybné námestie.
Iniciatíva slovenských učiteľov
uz by ste mali ist do analu , darmozraci ...
Viete na čo sa teším?Keď sa pozlučujú ...
A semtam bol niekto popálený.Teraz len Cimmerman... ...
za socíku sa tomu hovorilo "Lampiónový ...
Celá debata | RSS tejto debaty