Koľkokrát každý z nás počul túto vetu, koľkokrát mnohí z nás snívali o časoch, keď učitelia neboli „servismani“, ktorých základnou úlohou je naučiť dieťa písať, počítať a pripraviť ho na Monitor či maturitu.
Akosi sme si zvykli, že servismanovi každý len povie, čo treba, a ten urobí všetko, len aby nesklamal. Učiteľ-servisman musí ešte pamätať na to, že nemôže sklamať žiakov, rodičov, riaditeľa, zriaďovateľa, ministra a predovšetkým verejnosť, ktorej časť je presvedčená, že učiteľská profesia je prístavom tých, ktorí by sa inak neuplatnili. Táto „väčšina“ je presvedčená, že učitelia nič nerobia, o pol druhej sú doma, majú tri mesiace prázdnin a stále sa im zvyšuje plat. Táto „väčšina“ si nikdy nepripustí, že 620 € v čistom pre človeka, ktorý má vysokú školu a dvadsať rokov učí je málo, a pritom tá istá „väčšina“ sa teší z výhodnej transakcie, keď natrafí na autoservis, kde je hodinová sadzba 30 eur a ani brvou nemihne, keď advokátovi za hodinové stretnutie zaplatí stovku.
Kedysi učiteľ niečo znamenal, prečo to nie je tak aj dnes? Prijali sme úlohu „servismana“ detí, zmierili sme sa s tým, že sme tí, ktorí nič iné nevedia, uverili sme tomu, že naše platy sú reálnou cenou našej práce, zvykli sme si otrocky poslúchať a tešiť sa z odrobiniek.
Čo treba spraviť preto, aby učiteľ niečo znamenal aj dnes? Možno uvedomiť si svoju hodnotu, vystrieť sa, prestať sa báť a predovšetkým prestať hľadať dôvody, prečo sa to nedá zmeniť. No a samozrejme byť pripravený pre svoje postavenie niečo obetovať.
Štrajk učiteľov je príležitosť, aby učiteľ zas niečo znamenal.
Róbert Beutelhauser
Nedráždite hada bosou nohou, najmä ...
Vážení iniciatívni slovenskí učitelia... ...
Róbert dá sa s niečim aj súhlasiť,len... ...
Kedysi učiteľ niečo znamenal.... ...
Zlepsilo by sa,aj keby socializmus ...
Celá debata | RSS tejto debaty