Päť dôvodov, prečo. . .

27. júna 2016, Iniciatíva slovenských učiteľov, Nezaradené

5 dôvodov, prečo sa nezúčastním júlového protestu ani žiadneho štrajku

m5pj5gq

  1. Som učiteľka. Učiť žiakov však nie je moja práca, je to moje poslanie, môj život. A práve preto, že nemilujem mne zverené deti len do výšky svojho platu, je mojou psou povinnosťou, aby som pre svojich žiakov pracovala dňom i nocou, hoci aj za tabuľkový plat. To, že moja mzda reálne nepokryje moje náklady na živobytie mi neprekáža, pretože dokážem prežiť zo svojej lásky k deťom. A moja rodina tiež.
  1. Požiadavky, ktoré presadzuje ISU sú nereálne. Zvýšiť mzdy všetkým učiteľom, a ešte k tomu navýšiť rozpočet školstva, by si vyžiadalo obrovské finančné prostriedky, ktorými naša vláda jednoducho nedisponuje. Hádam by ste neverili všetkým tým lžiam, ktorými sa v poslednom čase opozícia a médiá snažia očierniť ministra vnútra, ktorý s pánom L. B. nie je už dlhé roky v kontakte. Od žiadnych firiem pána L. B. žiadne príjmy nikdy nedostal. Dostal ponuku na odkúpenie podielu od odchádzajúceho akcionára B. A. Haus – pána L. B.
  1. ISU okrem iného učiteľov zavádza svojou demagógiou. Počas predvolebnej debaty premiér predsa jasne povedal, že peniaze na 25% zvýšenie platov učiteľov má vláda k dispozícii na celé volebné obdobie: „My sa k tomu môžeme bez problémov priblížiť, pretože ak si zoberieme, že máme k dispozícii finančné zdroje na ďalšie 25% zvýšenie platov, tento cieľ v roku 2016 môže byť splnený.“
  1. Dôverujem premiérovi SR i celej vláde, pretože ma nikdy nesklamali. Doteraz predsa vždy splnili všetky sľuby, ktoré tlmočili svojim voličom pred voľbami. Veď aj sám predseda vlády povedal: „Teraz sa budeme baviť, či dáme 6%, ako sme sľúbili.“ A práve spomínaných 6% je už schválených od 1. 9. 2016.
  1. Za najsprávnejšie riešenie považujem zveriť svoju budúcnosť kolektívnemu vyjednávaniu prostredníctvom jediného reprezentatívneho sociálneho partnera. Nátlakové politické a divoké akcie organizované hŕstkou nespokojných učiteľov sú absolútne neoprávnené, možno aj protiústavné, a predovšetkým nemajú žiaden zmysel ani dosah. Hoci bývalý minister školstva hovoril o tom, že je potrebné vytvoriť politickú objednávku a tlak, nie je to pravda. Tých 6%, ktoré boli vybojované, máme len vďaka novému ministrovi, ktorý sa už v ten deň, keď bolo schválené programové vyhlásenie vlády (PVV) nebál do médií povedať, že financie na školstvo, ktoré sú zapracované v PVV sú nevyhnutné minimum, ale tých finančných zdrojov je potrebných oveľa viac. A vôbec to nebolo jednoduché, pretože minister školstva je členom vlády.

olFkOud

PS 1: Podobnosť so skutočnými výrokmi čisto „náhodná“.

PS 2: Ako hovorievala moja bývalá profesorka: „Kto to nepochopil, tomu to nebolo určené.

Monika Haburajová

ISU s mojou skolou